Pravidla 2025
ŘÁDY A TECHNICKÉ PŘEDPISY TRIOLA CUPU PRO ROK 2025
Po zhodnocení sezóny 2021 bylo rozhodnuto, že vozidla bez celorámu nebudou připuštěna do závodu. Jde o bezpečnost jezdců. Toto neplatí pro závod na Autodromech, kde mohou startovat vozidla s polorámem i bez rámu.
- PŘIHLÁŠKY
1.1.
Před závodem na stránkách Triola Cupu : www.triola-cup.cz či FCB: Triola-Cup - Závody do vrchu - spuštění přihlášení na daný závod, návod na přihlášení + detailní informace o závodě
Do přihlášky : Jméno, příjmení, st.číslo, vozidlo, obsah, třída.
- STARTOVNÍ ČÍSLA
2.1. Startovní čísla mohou být stejná jako v předchozí sezóně, u nově příchozích přidělí číslo
pořadatel. Číslo musí být o rozměrech nejméně 30x30 cm na bílém podkladu a dobře viditelné na
obou stranách vozidla.
2.2. Pořadatel si vyhrazuje právo na umístění povinné reklamy. Odmítnutím reklamy se navyšuje
startovné o 1⁄2.
- JÍZDY
3.1. Závodní den se skládá ze dvou tréninkových a tří závodních jízd. Jezdec je povinen
absolvovat minimálně 1 tréninkovou jízdu. Pokud tak nemůže z technických důvodů učinit,
rozhodne ředitel o připuštění do závodu.
3.2. Do závodních měřených jízd nastoupí každý jezdec dle startovní listiny. Pokud z technických
důvodů nenastoupí do dané jízdy bez omluvy, je z ní vyloučen. Vlastní závod se skládá ze tří
měřených jízd, z nichž nejhorší čas se škrtá a zbylé dva se sečtou pro určení pořadí. Dojde-li z
důvodu nepřízně počasí nebo jiných okolností k omezení počtu jízd na méně než tři, započítávájí se dvě zbylé jízdy.
3.3. V závodních měřených jízdách je zakázano srážet retardér a kužely lemující trať. Na to vše bude dohlížet pořadatel danného úseku a tento přestupek bude postižen penalizací 5 vteřin. Toto je považováno za zkracování tratě.
- BODOVÉ HODNOCENÍ
4.1. V každém závodním dnu se bodují jezdci každé třídy takto:
- pořadí .......20 bodů
- pořadí........15 bodů
- pořadí........12 bodů
- pořadí …....10 bodů
- pořadí........8 bodů
- pořadí........5 bodů
- pořadí........4 body
- pořadí........3 body
- pořadí........2 body
- pořadí........1 bod
4.2. Dále se bude bodovat prvních 10 jezdců v absolutním pořadí, z nichž bude na konci sezóny 2023 vyhlášeno prvních 5 v konečném pořadí.
1. pořadí | 10 bodů |
2. pořadí | 9 bodů |
3. pořadí | 8 bodů |
4. pořadí | 7 bodů |
5. pořadí | 6 bodů |
6. pořadí | 5 bodů |
7. pořadí | 4 body |
8. pořadí | 3 body |
9. pořadí | 2 body |
10. pořadí | 1 bod |
4.3. Do konečného pořadí se započítávají ti, jenž absolvují minimálně 8 závodů z celé sezóny 2025. Při rovnosti bodů rozhoduje vyšší počet lepších umístění. V případě shodného počtu lepších umístění bude pozice vyhlášena děleně a následující pozice vyhlášena nebude.
4.4.V průběhu sezóny není dovolen přenos bodů z jedné třídy do druhé.
5. KATEGORIE
5.1. Kategorie SE
- Do 1400 ccm
- Do 1600 ccm
- Do 1800 ccm
-Do 2000 ccm
- Nad 2000 ccm
5.2. Kategorie E1
- Do 900 ccm
- Do 1 400 ccm
- Do 1 600 ccm
- Do 2 000 ccm
- Nad 2 000 ccm
- 4x4
5.3. Kategorie H
- Do 1 400 ccm
- Do 1 600 ccm
- Do 2 000 ccm
- Nad 2 000 ccm
5.4. Kategorie Speciál
- formulové vozy
5.5. Kategorie Junior
- do 1600 ccm
Pro vozy s přeplňováním bude pro objem použit koeficient 1,7.
6.TECHNICKÉ PŘEDPISY PRO KATEGORIE SE
6.1. Ochranný rám povinný, minimální průměr trubky 40 mm o minimální síle stěny 1,5 mm.
Doporučujeme vyhotovení dle předpisů FAS, Příloha J (http://www.autoklub.cz/dokument/12026-
cl- 253-bezpecnostni-vybava-skupina-n-a-.html, strana 8)
6.2. Pneumatiky bez omezení
6.3. Karoserie nesmí být odlehčená, z vozu může být odstraněno rezervní kolo a podlahová
krytina. Okna musejí být zachována. Mohou být demontována zadní sedadla pro uchycení rámu.
Rám může být i šroubovaný.
6.4. Tlumiče a péra mohou být v úpravě tuning. Brzdy musejí být sériové.
6.5. Motor, převodovka a rozvodovka musí být shodné pro daný typ vozidla a nesmí vykazovat
žádné úpravy. Tlumič hluku může být v úpravě tuning, jakož i čistič vzduchu.
6.6. Ohřev pneumatik je zakázán
- TECHNICKÉ PŘEDPISY PRO KATEGORII E
7.1. Karoserie může být odlehčená. Kapota, blatníky a dveře mohou být z laminátu. Čelní sklo
musí být originál a ostatní mohou být nahrazena makrolonem. Nesmí být použito tříštivého plexi.
Kapota musí mít min. 2 úchyty. Dveře řidiče a spolujezdce musejí být funkční. Vozidlo musí být
vybaveno ochranným rámem (viz bod 6.1), závodní sedačkou a min. čtyřbodovými pásy. Hasicí
přístroj musí být o hmotnosti minimálně 2 kg, s platnou revizí a pevně ukotven v dosahu jezdce.
Povinný odpojovač baterie (symbol červeného blesku v modrém trojúhelníku) a tažná oka vpředu i
vzadu (šipka v červené nebo jiné kontrastní barvě) viditelně označená.
7.2. Podvozek bez omezení.
7.3. Kola a pneu libovolná. Podložky povoleny o síle 30 mm.
7.4. Brzdy libovolné s funkční ruční brzdou.
7.5. Řízení libovolné.
7.6. Motor převodovka a rozvodovka v jakékoliv úpravě. Výfuk nesmí přesahovat o více než 100
mm přes obrys karoserie.
7.7. Nádrž paliva doporučena závodní, musí být řádně upevněna a nesmí být v přímé blízkosti
řidiče. Její odvzdušnění musí být vedeno mimo prostor řidiče tak, aby při převrácení vozu palivo
do tohoto prostoru neunikalo.
7.8. Baterie umístěná v prostoru řidiče musí být opatřena krytem.
7.9. Ohřev pneumatik je zakázán.
- TECHNICKÉ PŘEDPISY PRO KATEGORII H DO 31. 12. 1995
8.1. Karoserie může vykazovat úpravy tehdejší skupiny A. Je zakázána montáž dílů z novějších
typů vozidel vyrobených po roce 1992. Odpovídající díly karoserie je možno nahradit za
laminátové.
8.2. Interiér shodný jako skupina E1. Čelní okno sériové, ostatní (makrolon). Ochranný rám,
minimálně čtyřbodové pasy, RHP, odpojovač baterie a tažná oka jako skupina E1.
8.3. Tlumiče pérování, péra, převodovka a rozvodovka mohou být libovolná. Pneu a disky mohou
být libovolné. Podložky pod kola povoleny a síle 20 mm. Řízení musí být sériové.
8.4. Brzdy libovolné, minimálně dvouokruhové a s funkční ruční brzdou.
8.5. Blok motoru a hlava válců musí být shodná s typem vozidla. Hlava může být upravená, avšak
musí být zachován počet ventilů. Sání a výfuk libovolný.
8.6. Nádrž paliva sériová, nebo závodní, řádně ukotvena mimo dosah řidiče.
8.7. Ohřev pneumatik je zakázán
- TECHNICKÁ PROHLÍDKA
9.1. Bude provedena technickým komisařem před zahájením tréninku. Technický komisař má
právo zařadit vozidlo do příslušné kategorie na základě zjištěných skutečností. Vozidlo, které
nebude splňovat bezpečnostní požadavky a bude v rozporu s řády, nebude připuštěno do
závodu. Technická prohlídka může být provedena kdykoliv během závodu, především v případě
nehody. Technický komisař může v případě poškození vozidla zakázat jeho další start.
10.JÍZDA PO TRATI
10.1. Jezdec je povinen v parkovišti závodních strojů dodržovat pokyny pořadatele a je
zodpovědný za svůj doprovod.
10.2. Dostane-li pokyn, najede do předstartovní zóny vyznačené zábranami, kde může být
přítomen mechanik, který může provádět drobné úkony.
10.3. Poté, na pokyn startéra najede do startovního prostoru, kde nesmí kromě startéra a jezdce
ve vozidle nikdo jiný být. Na daný pokyn odstartuje protnutím fotobuňky.
10.4. Jezdec se na trati řídí pokyny traťových komisařů a dbá jejich pokynů. Po projetí cílem je
povinen zvolnit jízdu a zařadit se v cílovém prostoru, kde vyčká s ostatními na příjezd
pořadatelského vozidla a jeho pokynů. Při svozu do startovního prostoru je vzájemné předjíždění
zakázáno. Takto probíhá každá jízda.
Svoz probíhá za safety carem.
10.5. Při nehodě, kdy vozidlo bude vykazovat poškození takového rázu, že jeho další pokračování v závodě by bylo nebezpečné ,nebude do další jízdy připuštěno. Jezdci nebude ani umožněno pokračovat v náhradním vozidle. To platí i při technické závadě.
- SIGNALIZACE
11.1. Signalizace traťových komisařů máváním žlutým praporem, znamená nebezpečí na trati,
„ Stůj „
11.2.Při signalizaci v tréninku se opravné jízdy neopakují. V závodní jízdě na opravnou jízdu má
jezdec právo, které hodlá uplatnit.
11.3. Červená vlajka znamená uzavření trati (safety car).
11.4. Zelená vlajka znamená otevřená trať (safety car).
12.PLATBY A STARTOVNÉ
12.1. Při placení startovného na Autodromech je platba ve výši 3.500 Kč.
12.2 .Při placení startovného na ostatních tratích je platba ve výši 2.500 Kč.
12.3. Při platbě na první akci v sezóně je povinnost zaplatit pojištění každého přihlášeného jezdce na celou sezónu 2025 ve výši 1000,- Kč.
Toto platí i pro nově příchozí jezdce v průběhu dalších závodů.
- Navýšením startovného je reakce na zdražování nákladů a služeb spojených s pořadetelskou činností.
- BEZPEČNOST
13.1. Jezdec musí mít přilbu opatřenou výrobním štítkem, dlouhé rukavice (celoprstové řidičské/
závodní), kombinézu a pevnou uzavřenou obuv (doporučeno vše nehořlavé). Doporučujeme nákrční límec.
13.2. Jízda se spolujezdcem je povolena pouze při tréninku na Autodromech, kdy spolujezdec
musí být vybaven bezpečnostními prvky stejnými jako jezdec (vyjma rukavic) a sedět v řádně
upevněné sedačce s bezpečnostními pásy. Před startem spolujezdec vyplní prohlášení.
13.3. Jízda se spolujezdcem bude pro závodní jízdy během všech podniků povolena pouze rallyovým posádkám. Ti musejí ve stejné sestavě absolvovat , jak tréninkové, tak i závodní jízdy. Posádka musí být vybavena funkčním interkomem.
-Ostatním účastníkům bude povolena jízda se spolujezdcem pouze při tréninku a to se souhlasem ředitele závodu.
13.4. Vůz přihlášený k závodu nesmí během celého závodního dne opustit prostor ohraničený
depem a prostorem pro otáčení za cílem. Opustit tento prostor smí po skončení poslední závodní
jízdy podniku nebo v případě, že v závodu nebude dále pokračovat.
CO NENÍ DOVOLENO, JE ZAKÁZÁNO!
Kontaktní osoby:
František Pišta – ředitel, promotér, technické předpisy
736 675 931
Kamenická Tereza - administrativa, organizace, správa - platby, výsledky , registrace účastníků závodů, webové stránky, FCB
721 272 463